torstai 15. kesäkuuta 2017

Haastattelussa 3-vuotias


Päätin haastatella meidän Pikkuista Lottaa. Hänellä on aina valmis vastaus kaikkeen. Tässä kaikkea, mitä et tiennyt meistä. :D

Kuinka vanha sinä olet?: Kolme
Missä asut?: Ne kirjaimet on mustat, katto on punainen ja alapuoli on valkoinen ja sininen
Ketä sinun perheeseen kuuluu?: Äiti ja Minä ja Taku.  Iskä ja Tiku puuttuvat, koska ne ovat ulkona.
Millainen sinun huoneesi on? : Ihan kaiken värinen. Lintuja, kukkia ja oksia on siinä tapetissa. Minun sänky on puusta tehty, ja se on hieno. Ja siellä on kaikki nätisti, minä en ole riehunut ja möhkännyt siellä.
Mikä on lempiruoka?: Makaroonilaatikko, sellainen missä on niitä rusettimakarooneja. Ja yksi semmonen mun suosikkiruuista on pakessti. (spagetti)
Mikä on lempivärisi?: Pinkki ja liila ja kaikki värit. Muttei harmaa. Se on ärtyisä enkä tykkää siitä eikä se sovi minun huoneen väreihin.
Lempiherkku?: Raparperipiirakka ei ainakaan. Kakku ja pillimehu on hyviä ja suosikkipillimehu on vadelmapillimehu. Ja mun lempiherkku on kakku. Mun lempisuola on se kananmunasuola, se kun on tossa. (osoittaa suolasirotinta)
Mitä leikit mieluiten?: Ulkona mä tykkään leikkiä piilosta hoidossa. Ja piirtää liiduilla.
Lempilelusi?: Lego. Kun Tossavainen ja Sikuriina oli meillä kylässä niin Tossavainen meni minun nukkevauvan sänkyyn. Ja se kesti sitä!
Osaatko ajaa pyörällä?: Joo, mul on uusi pyörä. Semmonen pinkkivalkoinen. Se ei ole sama kun se minun vanha pinkki pyörä.
Lempivaate?: Mekko. Prinsessa Ruusu-mekko.
Mitä aiot tehdä lomalla?: Leikkiä. Piirtää vihkoon. Menen uimaan.
Mikä on sinun lempikirjasi?:Piirustuskirja
Mikä on sinun lempimusiikkiasi?: Tuiki tuiki tähtönen, iltaisin sua katselen
Millainen sinun äitisi on?: Jos joku tekee jotain väärin niin se suuttuu mutta jos ei tee niin sitten se on iloinen. Esimerkiksi jos ei pese vaikka paprikaa niin se on aika väärin, eikö niin?
Entä isä?: Huomaavainen. Jos joku menee vaikka väärin tai joku oksentaa, niin iskä huomaa sen ja pyyhkii sen pois.
Mitä teet kun sinusta tulee iso?: Luen. Ja otan ylhäisiä tavaroita kun olen iso, niin voin ottaa niitä ylhäältä.
Mitä kaikkea osaat tehdä?: Osaan ottaa sieltä minun kaapista alhaisia tavaroita ja alhaalla olevasta naulakosta minun vaatteeni. Ja ärrrrrrrrrrrän ja ässssssssän.
Lempieläimesi?:Norsu.
Miksi norsu?: Koska sillä on iso kärsä ja se saa sillä otettua ruokaa.
Mitä meinaat seuraavaksi oppia?: Lukea matikkaa kun olen Takun pituinen. Minä olen kohta iso

"Kysy minulta minun lempisukat, menen tänne sohvaan miettimään sitä. Nämä, nää pilkulliset."






Lapsen suusta kuulee totuuden? :D









1 kommentti:

  1. Ihana! :D Näitä lisää, kun tuntuu olevan sanavalmis tyttö. :) Huiput noi äiti ja isä -kuvaukset. :D

    http://viivyvierellain.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit :)